imiteerimisest

"Kui ma ootan valgusfoori punase tule taga, siis ma mõnikord mõtlen, kas peaksin tuld eirates ületama tänava," ütleb ta. "Siis teeb seda keegi teine ja seega ka mina. See on teatav imitatsioon. Ma saan loa tegutseda kelleltki, kes sooritab kõrvalekalduva teo. Kas see otsus on teadlik? Ma ei tea. Võib-olla hiljem oleksin suuteline erinevuse üle mõtisklema, kuid teo sooritamise ajal, ma ei tea, kas keegi meist oskab öelda, kui palju meie otsusest on teadlik ja kui palju alateadlik. Inimese otsused on peened ja keerukad ning neist ei saada kuigi hästi aru." Suitsiidi puhul, väidab Phillips, mõjub kellegi kuulsa otsus endalt elu võtta samamoodi: see annab teistele inimestele, eriti ebaküpsuse või vaimse haiguse tõttu vihjetele vastuvõtlikumatele loa samuti sooritada seda kõrvalekalduvat tegu. "Suitsiidilood on nagu loomulik reklaam inimese probleemide teatavaks lahenduseks," jätkab Phillips.
Malcolm Gladwell "Läbimurdepunkt. Sellest, kuidas väikestel asjadel võib suur mõju olla"

Laupäeval oli põnev hetk. Park Lepistiku kandis. Linnud lendavad, päike piilub puuokste vahelt, vesi voolab, kohati tatsab mööda inimesi. Kauguses hakkab mingi vares jõu- ja ilunumbreid tegema, aga on nii kaugel, et vaid kaamera zoomiga saab teda üles võtta. Mõeldud-tehtud. Vares tunneb end mugavalt, sopsutab tiibu ja krääksub, kõrvalt mööda minevad inimesed vaatavad ka vasakule - mida too seal filmib. Järjest, kõik möödujad. Peaks selle Kummi-Tarzani asja kunagi ka ära tegema, saab massistseeni :)

Kommentaare ei ole: